Små Justeringer Etter Is-Møte

Onsdag 23 mai dro jeg inn til Kulinaris´ iskremfabrikk på Kolbotn. Det var en varm sommerdag med 25 + grader og absolutt ingen dum dag å besøke en iskrem-fabrikk på!
Jeg traff kun én av 3, nemlig Even. Vi satte oss ned med en kopp kaffe og jeg presenterte noe av arbeidet jeg har gjort så langt. Dette gjorde jeg via en presentasjon jeg hadde satt sammen i InDesign kvelden før.

Jeg forklarte steg for steg hvordan jeg hadde jobbet med frem til det designet jeg hadde endt opp med og argumenterte for hva jeg gjort. Det var et hyggelig møte, der jeg skal gjøre noen små endringer for å gi Even et lite innblikk i hvordan logo-rammen kan se ut med andre former. Han forbandt logo-rammen med rose-maling, der er jeg ikke helt enig, men ingen kan argumentere med noen andres oppfattning, så jeg har laget noen andre forslag for å gi et bedre overblikk over hva som funker og hva som ikke funker. Jeg har valgt å bruke den dynamiske formen (nr 5.) som jeg har kommet fram til ved å google vintage skilt og etiketter. De andre formene synes jeg ikke fungerer like bra.

- Nr 1 er rett og slett for anonym og kjedelig og teksten står heller ikke like bra.
- Nr 2 blir for statisk mener jeg. Det finnes ingen linjer som bryter med det stive,
statiske designet med de rette linjene.
- Nr 3 blir for stor og klumpete og teksten står heller ikke ideelt.
- Nr 4 er bedre enn de tre første, men er rett og slett litt kjedelig og gir lite liv og
bevegelse.
- Nr 5 er den jeg har laget og den jeg mener passer aller best til resten av designet,
med et gjennomført vintage look.

Even nevnte også at han skulle gjerne sett at logoen kom litt tydeligere frem på boksen. Etter å ha prøvd ulike størrelser på logoen “kulinaris” så jeg at det var ikke stort jeg kunne forstørre den uten at hele etiketten så rotet og utydelig ut. Derfor valgte jeg å finne en annen løsning på det. Selve boksen har 6 sider, bunn, lokk og fire sider der to av dem er identiske og har etikkett med logo og smak. En av de to resterende sidene er brukt til å informere kundene om hvordan isen bør forberedes før spising og andre fine tips med søte illustrasjoner. Den andre siden informerer verden om Kulinaris, hvem de er og hva de står for. Her har jeg valgt å fjerne hvilken smak boksen inneholder, ettersom det står på 5 andre sider og heller blåst opp logoen slik at den får hele oppmerksomheten på toppen alene. Slik ser det ut:

I tillegg til dette ville Even vite hvordan en logo evt ville se ut på en t-skjorte og om man evt ville se sammenhengen mellom logoen på t-skjorten og selve boksen. Her mener jeg at JA. det vil man! Så jeg har laget noen forslag til hvordan dette kan se ut:

Jeg har valgt å bruke pique t-skjorte, fordi jeg mener at en ekslusiv og litt dyrere is også bør ha en helhetlig stil og dermed bruke arbeidstøy som gjennspeiles i hvilken kvalitet kulinaris ønsker å representere. Derfor synes jeg en pique er mer representativ, enn en vanlig t-skjorte. Jeg har funnet noen ulike farger som jeg har satt logoer i ulike farger på. Jeg har valgt å ikke bruke rammen rundt, bortsett fra på forkleet som jeg mener passer godt til å ha litt mer “utsmykkninger” på.

Han ville også se smaken “Sjokolade med Chili” i noen litt mer duse farger, ettersom majoriteten av smakene er av av litt mer pastell-aktige farger, så der var Sjokolade med Chili definitivt en smak som kunne skille seg litt ut, her er noen forslag. Personlig liker jeg best nr 2!

Leave a Reply