Fikk løst displacementproblemene

Er veldig fornøyd i dag. Tok en studiedag og fikk jobbet skikkelig mye med displacementproblemet. Jeg fikk et resultat som er ganske likt hiresmeshen. Det siste problemet jeg hadde var at jeg fikk sprekker i UV-sømmene.

Slik så modellen ut før jeg fikk løst problemet med sømmene

Slik så modellen ut før jeg fikk løst problemet med sømmene

Hofteområdet med sømproblemer

Hofteområdet med sømproblemer

Fikk løst dette ved hjelp av miExportCCMesh. Dette er et attributt som kan legges til approximationnoden. Rendertiden på denne testen ble doblet, men det er det verd for å kunne få bruke displacement. Har ikke testet hvor mye jeg har lagt til på den totale rendertiden av karakteren.

Jeg bruker nå 32-bits dispmaps, og det fungerer ganske godt. De går, som alle andre maps inn i en layered texture og inn i displacementnoden. Bruker også subdiv approximation istedet for mesh smoothing. Dette må vel være den mest produksjonsvennlige løsningen i mental ray.

Tok et screenshot av shadertreet for zombien. Dette er ikke inkludert tenner, tunge og øyne. Dette kommer i tillegg.

Hypershaden slik den er nå for zombien. Dette er i lookDev-dokumentet mitt. Kommer til å eksportere teksturene derfra etterhvert.

Hypershaden slik den er nå for zombien. Dette er i lookDev-dokumentet mitt. Kommer til å eksportere teksturene derfra etterhvert.