Apr 17

I uka før påskeferien (18. – 22. mars) var jeg utplassert i reklamebyrået JCP Ignite i Oslo. Arbeidsoppgaven jeg fikk da var å lage en plakat til deres ideutvikling, som de kaller “Den Ideen”. Hvordan de gjør det skal jeg ikke gå nærmere inn på, men de trengte en plakat til konseptet. Jeg valgte å lage et sett med plakater som kan henge rundt i lokalet.

Stilen er enkel og sammenhengende, med små poenger og remindere i hver plakat. “Paris is always a good idea”er en qoute av den avdøde skuespilleren Audrey Hepburn, som er mye brukt i reiselivsreklamer til Paris. Quoten er også mye brukt i motesammenheng, på t-skjorter, bager/vesker og andre ting. Denne quoten valgte jeg å bruke i plakatene, da konseptet er å komme på gode ideer. Hver plakat inneholder også logoen til konseptet. Hvilke plakater de bruker er opp til dem, så jeg lagde mange forskjellige utkast med forskjellige farger. “Fargen” til JCP er orange, så noen av plakatene med logoen som hovedobjekt har jeg brukt orange. Jeg også har satt inn plakatene i rammer og collager, som eksempel på hvordan de kan bruke de.

Ellers må jeg si at jeg lærte mye av oppholdet, og hadde en fin tid i JCP Ignite!

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 collage1 collage2 2AM colorscollage finnish sharing tacocollage tacohorizontal typocollage

 

 

 

Leave a Reply


XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Your Details

Your Comment


seven × 4 =

Velkommen!